divendres, 17 d’octubre del 2008

10/10 - Edinburgh in the rain

Avui ens prenem un cert descans. Plou i ja fa masses dies de vacances que ens estem llevant a les vuit. Amb tot, a quarts de deu ja estem al carrer per tornar el cotxe i esmorzar relaxadament. Ahir al vespre vam tenir temps de donar una volta per Carton Hill, que sembla ser una de les zones riques de la ciutat, i avui tornem a ser-hi ben a prop. Però els nostres passos es dirigeixen cap al centre de la ciutat . Volem veure el nucli on es concentren i amunteguen les cases, però abans hem de passar pel centre d’informació per veure la possibilitat de visitar demà l’illa d’Arran, destí que havia estat ajornat i que per fi demà farem. Comprem els bitllets de tren. Demà ens llevarem a les 5h...
Recorrem la Royal Mile per complet, tram a tram, començant des de Canongate. Abans de passar a High Street parem a dinar en la taverna més antiga i amb més carisma (charm pels entesos) que trobem. Tornem a la milla reial i avancem, ara per Flew market i fins Castlehill. Admirem cada un dels pubs, tendes de records i monuments que anem trobant. Continuem adquirint productes locals fins arribar a l’entrada del castell. Un cop més és massa tard per entrar-hi. Tampoc no volíem. Ens deixem portar pels sons de les gaites, carretera avall. Passegem pels jardins que envolten el castell, gaudint de la tranquil.litat, la calma i la fauna local.
Ens sorprenem asseguts en un banc, cansats i contents d’estar en un país tan verd, amb un excés de vegetació que vivint en grans ciutats es fa difícil de veure.
La pluja s’intensifica i fa que la visita al Rose Street sigui cosa de vist i no vist. Just el temps de fer-hi unes compres. Només són les sis, però per avui ja en tenim prou. Edimburg es veu en part molt verda, però hi ha zones molt i molt atapeïdes, fosques i brutes. No m’acaba d’entusiasmar. Em va agradar més Glasgow, tot i que potser tot és degut a l’esplèndid dia que em va fer, a l’entusiasme inicial i a com el vaig viure.
Així doncs, ben calats d’aigua, ens tanquem en un pub a passar la tarda i el vespre, comptant Guinness, xerrant i sopant agradablement.
Tornem cap a l’hostal que encara no són les deu de la nit. Encara més d’hora que ahir... però demà ens hem de llevar a les cinc per anar cap a l’illa Arran. Volem passar un darrer dia en la naturalesa escocesa i esperem que no plogui tant com avui.

------

Hoy nos tomamos un cierto descanso. Llueve y ya hace demasiados días de vacaciones que nos estamos levantando a las ocho. Aun así, a las diez menos cuarto ya estamos en la calle para devolver el coche y desayunar relajadamente. Ayer por la noche tuvimos tiempo de dar una vuelta para Carton Hill, que parece ser una de las zonas ricas de la ciudad, y hoy volvemos a estar bastante cerca. Pero nuestros pasos se dirigen hacia el centro de la ciudad. Queremos ver el núcleo donde se concentran y amontonan las casas, pero antes tenemos que pasar por el punto de información para investigar la posibilidad de visitar mañana la isla de Arran, destino que había sido aplazado y que por fin mañana haremos. Compramos los billetes de tren. Mañana nos levantaremos a las 5h...
Recorremos la Royal Mile por completo, tramo a tramo, empezando desde Canongate. Antes de pasar a High Street paramos a comer en la taberna más antigua y con más carisma (charm para los entendidos) que encontramos. Volvemos a la milla real y avanzamos, ahora por Flew market y hasta Castlehill. Admiramos cada uno de los pubs, tiendas de recuerdos y monumentos que vamos encontrando. Continuamos adquiriendo productos locales hasta llegar a la entrada del castillo. Una vez más es demasiado tarde para entrar. Tampoco queríamos. Nos dejamos llevar por el sonido de las gaitas, carretera abajo. Paseamos por los jardines que rodean el castillo, disfrutando de la tranquilidad, la calma y la fauna local.
Nos sorprendemos sentados en un banco, cansados y contentos de estar en un país tan verde, con un exceso de vegetación que viviendo en grandes ciudades se hace difícil de ver.
La lluvia se intensifica y hace que la visita al Rose Street sea un visto y no visto. Justo el tiempo de hacer unas compras. Tan sólo son las seis, pero por hoy ya tenemos suficiente. Edimburgo se ve en parte muy verde, pero hay zonas muy y muy apretadas, oscuras y sucias. No me está entusiasmando. Me gustó más Glasgow, aunque quizás todo es debido al espléndido día que me hizo, al entusiasmo inicial y a cómo lo viví.
Así pues, bien empapados de agua, nos encerramos en un pub a pasar la tarde y la noche, contando Guinness, charlando y cenando agradable- mente.
Volvemos hacia el hostal que no son ni las diez de la noche. Aun más temprano que ayer... pero mañana nos tenemos que levantar a las cinco para ir hacia la isla de Arran. Queremos pasar un último día en la naturaleza escocesa y esperamos que no llueva tanto como hoy.